De laatste loodjes... en.. bezoek uit Oostenrijk! - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... en.. bezoek uit Oostenrijk! - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes... en.. bezoek uit Oostenrijk!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

01 Juli 2009 | Duitsland, Cochem

Woensdag 1 juli: Is het bij jullie ook zo warm?? Hier heeft het zomerse weer in ieder geval aardig doorgezet… Wel lekker hoor! Maar wel een beetje te warm om te werken en dan mag ik niet eens in de zon zitten :s (ik schijn niet zo goed tegen de Duitse pollen in combinatie met de zon te kunnen…). Maar goed, de laatste loodjes zijn inmiddels aangebroken en ze wegen gelukkig niet zo zwaar! Van het idee dat ik over 1,5 week thuis zit krijg ik een best humeur :-) zoals jullie je misschien wel voor kunnen stellen. Dat gevoel is wel weer het tegenovergestelde als wat ik had in Canada, daar had ik best nog een paar maandjes kunnen vertoeven met al die lieve mensen die ik daar ontmoet heb! Maar ik zal even vertellen over de gebeurtenissen van afgelopen weken/dagen.

Vorige week donderdag, 25 juni, zijn we met het personeel van de receptie (Ramona, Sandra, Aline en Pascal) en het merendeel van de sport en animatie (Linda, Chiara en ik) naar Mayen geweest. Een heus personeelsuitje! In Mayen zijn we naar de Schieferbergwerk (Leisteenmijnen) geweest, daar kregen we een speciale rondleiding wat er eigenlijk meer voor diende om ons te informeren hoe we dit uitje het best aan de gast konden verkopen :-p Vervolgens zijn we gaan midgetgolven, altijd leuk!! Ik begon wel redelijk, kwam halverwege onderaan te staan maar haalde toch een goede inhaalslag waardoor ik geloof ik in de top 4 stond (en er waren wel 7 deelnemers :-D). Daarna zijn we naar de pizzeria gegaan (heb ik trouwens een heerlijke pizza met gamba’s op :-p) en als afsluitertje nog een afzakkertje bij een café lekker op het terras! Al met al een zeer geslaagde avond!

Afgelopen weekend kwam Barbara, een vriendin uit Oostenrijk die ik in Kelowna heb leren kennen, langs. Ze had het vliegtuig genomen naar Keulen/Bonn en vanuit daar de trein naar Koblenz, in Koblenz hadden we afgesproken en het was super leuk om haar weer te zien! Wel een beetje raar na zo’n lange tijd, in een ander land en andere plaats, maar geweldig dat ze hier heen kwam :-D!! We hebben in Koblenz lekker gewinkeld (Jeeh!! Er was uitverkoop!) en een broodje gegeten bij de Subway (volgens Barbara en mij net zo lekker als in Canada haha). Tegen de avond hebben we een trein terug genomen naar Cochem en hebben we in een restaurantje wat gegeten. Het was een heel schattig restaurantje, een oudere meneer en mevrouw die ons hielpen en dr hing ook zo’n bejaardenluchtje :-p maar wel heel gezellig! ’s Avonds hebben we nog een paar films gekeken vergezeld door mijn huisgenoten en een lekkere borrel (mjammie… Malibu :-p). Op zondag lekker uitgeslapen en relaxed gedaan, om 14.15 uur werd Barbara helaas al weer opgehaald door de taxi… Dus het was een kort, maar zeker krachtig, supergezellig weekend! Ik heb trouwens meteen met haar afgesproken dat ik zeker een keer naar Oostenrijk kom!

Zo… nu nog 10 dagen te gaan, de laatste stagiaire is trouwens ook aangekomen, dus we zitten nu met 7 mensen in de bungalow (Linda, Chiara, Dennis, Tom, Pascal, Simone en ik) en het is wel een gezellige boel zo! Maar ik ben wel echt aan het aftellen, kan niet wachten om iedereen weer te zien, mijn nieuwe kamer in Vlissingen in te richten en zelfs om weer aan de slag te gaan bij de Waard :-D (als ze me nog willen hebben ;-)) En voor degene die niet zo goed kunnen rekenen :-p ik kom zaterdag 11 juli weer thuis, dat is 2 dagen eerder dan gepland (Jeeh :-D). Ik weet nog niet of hierna nog een berichtje van mij op deze site volgt, dus ik ga jullie nu alvast bedanken voor alle smsjes, krabbels, kaartjes, pakketjes!, mailtjes, berichtjes op mn wbj en telefoontjes :-D wederom weer zeer op prijs gesteld ;-)!!

Veel liefs!

  • 01 Juli 2009 - 18:39

    Janet:

    Kan niet wachten totdat je weer terug bent!!!!!

  • 01 Juli 2009 - 18:48

    Evelien:

    Joehoe bijna thuis :D
    Gauw een borreltje doen!
    Suc6 met je laatste loodjes!

    Liefs x

  • 01 Juli 2009 - 19:22

    Elles:

    Anne!!
    Dat klinkt weer zeer geslaagd!! Echt heel leuk dat ze langs gekomen is uit Oostenrijk! Zo hou je lekker contact en moet je zeker een keer terug op bezoek bij haar in Oostenrijk ;) Zie je gelijk dat land ook weer eens...Mooi meegenomen toch? :p
    Nou suc6 nog de laatste dagen! en heeeeeeel veel plezier thuis alvast!!;)
    xxxxx

  • 01 Juli 2009 - 19:53

    Leandra:

    Hej,

    Dat klinkt idd weer als een paar geslaagde weekende ;) En supertof van je vriendin dat ze is gekomen.. En ook wel lekker dat je nu nog 1,5 moet..ik moet nog wat langer. Mar dat komt ook wel goed.. Iig al veel plezier thuis en ik hoop je snel weer eens een keer te spreken en te zien ;)

    xxx

  • 01 Juli 2009 - 20:42

    Henk & Jolanda:

    Lieve Anne,

    Ik tel met je mee hoor!

    Het einde is in zicht, nog paar daagjes en je bent weer thuis.

    Hou je taai, voor je het weet ben je weer thuis en kun je weer terug kijken op deze tijd.

    Dikke kus en tot HEEEEEEEEEEEEEL gauw!

    XXX

  • 01 Juli 2009 - 22:31

    Wout En Leny:

    Hoi Annemarie,
    Leuk om weer iets van je te horen.Zien je van de zomer misschien wel weer in Zeeland.geniet van de laatste dagen daar en een goede reis terug.
    Groetjes van ons

  • 02 Juli 2009 - 08:19

    Leon:

    Big big party als je terug bent? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Cochem

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1705
Totaal aantal bezoekers 16479

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: