Jeeh!! Meer bezoek!! :-D - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Jeeh!! Meer bezoek!! :-D - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Jeeh!! Meer bezoek!! :-D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Maart 2009 | Duitsland, Cochem

Maandag, 23 maart: Afgelopen weken is er weer veel gebeurd… Zo vertrokken Linda en ik op de fiets naar Cochem en zijn mn ouders, Marinus en Amber langs geweest! Maar ik zal bij het begin beginnen.

De gastronomie was eigenlijk toch niet zo fantastisch als dat ik me er van voorgesteld had, ik stond alleen ’s ochtends ingedeeld en dan is er niets te doen! Op een paar koffie (de meeste nog voor het personeel ook :-| ) en wat apfelstrudels na heb ik me toch een aantal dagen flink verveeld… dan heb ik het toch liever druk en dat je hard werkt! Morgen sta ik overigens voor het eerst (en waarschijnlijk meteen het laatst) ’s avonds in het restaurant.

Vorige week zaterdag zou ik mijn entree als Koos Konijn maken, vol goede moed was ik vertrokken naar het hoofdgebouw en ik had er al helemaal zin in! Beetje dansen en kinderen vermaken is niet echt nieuw voor me en ik vond het wel een welkome afwisseling :-) Toen ik de deur open zou doen om te kijken of de Kids Klub helemaal op orde was zag ik al iemand anders voor de animatie. Ik hoefde dus niet voor Koos Konijn te gaan spelen!!! Vond ik helemaal niet erg :-p heb wel geholpen bij het knutselen, maar dat was eigenlijk niet echt nodig, maar het was wel gezellig!

Woensdags hadden Linda en ik een gesprek met Ronald (de manager) over het verloop tot nu toe van onze stage; we zijn namelijk van mening dat onze werkzaamheden tot nu toe niet echt HBO-niveau zijn en dat is toch nodig! Nu is er afgesproken dat we vanaf april 3 kantoordagen hebben en op de vrijdag en maandag zullen we (indien nodig) de andere afdeling (waaronder receptie) helpen, want dan zijn de aankomst- en vertrekdagen. Ook hebben we meteen om fietsen gevraagd, wat op donderdag een spannend avontuur opleverde! Met het zonnetje op onze bol vertrokken we in eerste instantie naar Brauheck, maar al snel was het plan geboren (bedankt Linda ;-) ) om naar Cochem te fietsen. Zo gezegd, zo gedaan, heerlijk de bergen afrijden om in de bewoonde wereld te belanden! Bij de Italiaan een lekker ijsje gehaald, nog even in de zon gezeten en vervolgens weer omhoog. Iets minder leuk was dat dan naar beneden sjezen… Als je zo naar beneden rijd lijkt het wel mee te vallen hoe stijl het is, maar meer lopend dan fietsen kwamen we bijna anderhalf uur later (heen was’n kwartiertje) terug bij onze bungalow… Achteraf natuurlijk wel leuk :-D misschien een idee om het elke week te doen en toch eens een conditie te kweken (degene die mij kennen schudden nu hun hoofd en weten dat het er hoogstwaarschijnlijk niet van gaat komen…!). ’s Avonds zijn we uit eten geweest bij het restaurant op het park, het diner hadden we van Ronald cadeau gekregen als dank voor onze schoonmaakwerkzaamheden.

Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zo ver! Mn ouders, Marinus en Amber zouden langs komen! Rond een uur of 6 waren ze er al en ik was eigenlijk nog bezig met stofzuigen, het moet er immers wel netjes uitzien als je bezoekt krijgt ;-). Zaterdag zijn we lekker wezen winkelen (JEEEEEEH!!! Eindelijk weer winkels!!!) in Trier, natuurlijk ook nog wat aan sightseeing gedaan! Ik was de enigste die met iets nieuws thuiskwam, mja wat wil je na 6 weken niet gewinkeld te hebben :-p. ’s Avonds hebben we gezellig met zn allen gegourmet en later op de avond vertrokken Marinus, Amber, Linda en ik richting Cochem om te kijken wat het uitgaansleven hier in houd. Helaas was het niet zo druk in de club waar we belanden, maar ze draaiden wel goede muziek en ik heb me in ieder geval wel vermaakt! Op de terugweg zijn we nog even verdwaald geweest, maar ik heb er niet zo veel van meegekregen want ik lag al te slapen in de auto haha! Op zondag vertrokken ze jammer genoeg weer… wederom een stilte in huis… en nu was Linda nog aan het werk dus bleef ik echt eventjes helemaal alleen achter, op zo’n moment ga ik eigenlijk wel het liefst mee naar huis. Maar… nog even volhouden en dan zit ik al snel op de helft en dan is het zo weer om! Gelukkig zijn onze kasten wederom weer gevuld met (nog) meer NL producten, het scheelt wel als je een lekkere Nederlandse boterham met pindakaas kan eten! Ook heb ik van Kenneth en Irene een koelkastje te leen die met onze voorraad op mn kamer staat. Als de andere stagiaires dan komen hebben we in ieder geval een privékoelkastje!

Wederom bedankt voor jullie kaartjes/brieven etc. :-) Het is altijd leuk om wat van thuis te horen!

Liefs

  • 23 Maart 2009 - 21:06

    Arjan:

    Leuk om te lezen, jammer dat ik ongeveer alles al wist :P Maar nu kan ik wel nog even rustig de foto's bekijken :)


  • 23 Maart 2009 - 21:15

    Marinus En Amber:

    Heej zussie,

    Je vergeet het t-shirt van mij, die ik in Trier heb gekocht!!! Je bent dus niet de enige die met wat nieuws thuis is gekomen!

    Wij hebben ons ook prima vermaakt! Het was gezellig.

    Groetjes aan Linda van ons.

    Liefs Marinus en Amber

  • 24 Maart 2009 - 07:34

    Mandy:

    wat leuk dat je ouders en amber en marinus langs zijn geweest :)
    en je hebt wederom weer een erg leuk stukje geschreven. :)
    komt er ook zo'n leuk verhaal als wij langs komen?

    liefs

  • 24 Maart 2009 - 09:51

    Ellen:

    Ik wil ook langskomen :D! Gelukkig heb je een leuk weekend gehad. Hoop dat je werkzaamheden vlug wat interessanter worden.
    xx

  • 24 Maart 2009 - 13:27

    Leny Van Etten:

    Leuk om weer iets van je te horen,leuke stage's heb je hoor.
    gr.Wout en leny

  • 24 Maart 2009 - 17:04

    Henk & Jolanda:

    Hé nichtje,

    Fijn dat jullie weer een leuk weekend hebben gehad. Hoop voor jullie dat er nog veel bezoek zal volgen.

    Blijft trouwens leuk om je stukjes te lezen en zo nog meer op de hoogte te blijven van je avontuur.

    Gaat de april tussenstop trouwens nog door?

    Liefs Henk en Jolanda

  • 24 Maart 2009 - 18:41

    Elles:

    Heej,
    Toemaar! Lekker dineetje gekrege?! :p hahha lekker hoor!!
    Je moet idd wel zorgen dat het n beetje schoon is als je bezoek krijgt ja! Is ook zo wat als het n zooitje is he;)
    Je komt nog goed weg met zo'n koelkastje..stel je voor dat ze je boterham met pindakaas jatte! :p
    Nog ff volhouden en dan vliegt het om idd! Ik zit hier nu ook bijna alweer n maand! Gaat lekker zo;)
    Als we na dit avontuur maar afspreken om weer in reallife bij te prate!!:D
    suc6 nog!
    xx

  • 25 Maart 2009 - 23:14

    Evelien:

    Leuk Anne!
    Zeker als het allemaal toch een beetje tegenvalt is het wel fijn als er allemaal gezellig bezoek uit NL komt! Suc6 nog!

    Liefs

  • 26 Maart 2009 - 05:32

    Hans En Eva:

    Hoi Anne,
    Weer een leuk stukje heb je geschreven. Fijn dat het gezellig was met je ouders en Amber en Marinus.

    Vind het jammer dat wij niet langs kunnen komen. Maar binnenkort zien wij je weer. In de april tussenstop :-)

    Liefs,
    Hans & Eva, en kleine uk :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Cochem

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 16485

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: