We zijn al een maand verder!! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu We zijn al een maand verder!! - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

We zijn al een maand verder!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

29 September 2008 | Canada, Kelowna

Maandag 29 september, 09.30: Mijn eerste maand in Kelowna is al voorbij!! De tijd vliegt hier echt voorbij, maar dat komt voornamelijk omdat we druk zijn met leuke dingen doen en… (ja, ik ook) met school. Het is al even geleden dat ik wat geschreven heb, dus ik zal maar bij het begin beginnen :)

Vrijdag 19-09 zijn we met een klein groepje (de Fransen (Vanessa, Sophie, Antoine en Marine), Hannu (Finland), Barbara (Oostenrijk), Ryan, Andrew en Tyler (Canadees), Janet, Ellen, Leon en ik) gaan kamperen. Rond 15.30 vertrokken we naar Bear Creek, aan de andere kant van het meer. Na een paar uurtjes gerelaxed te hebben op het strand zijn we ’s avonds gaan bbq-en, Hannu had zijn gitaar mee en zo was het een gezellige boel! Die middag hadden we al keurig netjes een tent neergezet, maar toen we ’s avonds terugkwamen besloten we diezelfde tent maar weer af te breken want met zn 6-en in één tweepersoonstent is toch wat krapjes…! Zo hebben we de nacht doorgebracht onder de sterren, op een tent, tussen de kiezelsteentjes en ik in mn dekbed opgerold :-p.
De volgende dag zijn wij (de Nederlanders) na een lekker ontbijt met worst en brood met ketchup, in de loop van de ochtend weggegaan, ’s middags stond er immers een boottochtje gepland. We waren wel wat brakjes, maar toen we eenmaal op de boot langs de camping voeren hebben we enthousiast naar de rest gezwaaid die op het strand (van de camping) zaten! Die avond zijn we weer lekker naar het zwembad geweest en vervolgens op tijd het bed in.
Op zondag heb ik het lekker rustig aan gedaan!

Op maandag 22-09 hield zo’n beetje iedereen een grote schoonmaak in zijn/haar “pod”, er stond een podcheck gepland op de dinsdagochtend en degene met een schoonste pod konden pizza winnen! De meiden van mijn kamer vonden het totaal niet nodig dat ik hielp met schoonmaken (ik schijn nooit wat vies te maken), dus dat heb ik op hun verzoek dan ook maar niet gedaan… Op dinsdag waren wij (de NL) precies 4 weken in Canada en dat moet natuurlijk gevierd worden!! Zo gezegd, zo gedaan, om een uur of 22.00 stond mn pod wel redelijk vol en hebben we er een supergezellige avond van gemaakt! Nu was het op woensdag natuurlijk wel een rotzooi, dus moest ik er toch aan geloven en de boel gaan schoonmaken… Verder heb ik het die dag rustig aan gedaan en bezig geweest met school. ’s Avonds was er de ‘podluck’ waarbij iedereen eten maakte vanuit het zijn/haar land van herkomst. Wij hadden patat, kroketten en frikadellen gemaakt maar waren een beeeeeeetje te laat klaar met het frituren ervan. Dus dat hebben we helaas ;-) zelf op moeten eten!!

Op donderdag heb ik altijd alleen ’s ochtends les en dan begint mijn weekend weer :) Deze keer begon mijn weekend met een middagje kajakken op het Okanagan Lake, het was echt mooi en genieten!! Zo blijf je het meer telkens op een andere manier zien! ’s Avonds ben ik redelijk op tijd mijn bed in gedoken, want vrijdag stond er een dagje winkelen op het programma :-D!!
Rond een uur of 12 waren we (Leon, Ellen en ik) bij Orchard Park (een winkelcentrum), na een Mc Donalds maaltijd (bij een andere Mc Donalds dan de vorige x) hebben we ons op het winkelen gestort… nu ben ik weer wat shirtjes, een vest, maar het belangrijkste: een fototoestel rijker! Mijn oude toestel had het namelijk lichtelijk begeven en ik kan hier eigenlijk niet zonder…!

Zaterdag heb ik eerst eens lekker uitgeslapen, ’s ochtends lekker wezen sporten en ’s middags braaf wat aan mijn huiswerk gedaan. Die avond stond er verder maar één ding op het programma: een avondje lekker stappen! We zijn eerst naar de club Gotcha’s geweest en daarna naar Level, het was erg gezellig met veel gedans. Op zondag voelde ik me niet op mn best, dus om er toch een productievere dag van te maken zijn Janet en ik naar het strand gegaan om daar in alle rust te leren. ’s Avonds is er een hostel geboekt voor ons verblijf in Seattle waar we aankomend weekend heen gaan! In mijn volgende bericht daarover meer!

Xxx

  • 29 September 2008 - 17:19

    Teun En Anja:

    leuk hoor die foto's

    komen later met meer tekst

    groetjes Teun en Anja

  • 29 September 2008 - 19:57

    Maartje:

    Ha die Anne,

    Het kamperen is wel heel erg kramperen geworden of viel het wel mee? Heb je de nacht in de hangmat doorgebracht of toch in je dekbed?
    Wat een mooie omgeving, konden we maar even om een hoekje komen kijken.
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Hoor van mamma dat het allemaal goed gaat. Veel plezier in Seattle!

    Groetjes en liefs uit Tiel

  • 29 September 2008 - 20:05

    Jolanda:

    Hi Anne,

    Het is dat je tussen de regels door nog even aangeeft waarvoor je ook alweer in Canada was!
    Maar ik kan niet ontkennen dat ik een klein beetje jaloers op je ben. Straks kun je terug kijken op een waanzinnig mooie ervaring die ze je nooit meer af kunnen pakken.

    Dikke XXX

  • 29 September 2008 - 21:45

    Sabrina:

    Hey meis,

    Het is dat je ervoor school bent, maar het lijkt wel op een vakantie al die belevenissen zeg! Blijf maar lekker zo genieten!

    kus Sabrien

  • 29 September 2008 - 22:05

    Linda:

    Joww, wie gehts? Zo te lezen goeddd :d Je hebt het heerlijk druk! Geniet ervan joh, zoiets komt nooit meer terug! Hierzo gebeurt eindelijk ook wat, xxxx we houden contact.
    oja heb Astrid weer gemaild, xx

  • 30 September 2008 - 10:53

    Patricia:

    Toen ik nog in Mallorca zat, kreeg ik allemaal mailtjes van jou. Over wat ik er van vond. En dat je wel bang was voor heimwee enzo. Maar volgens mij heb jij het helemaal naar je zin daar. Uit je verhalen lijkt het net of je daar gewoon vakantie hebt. En voor de grap af en toe is naar school gaat.
    ALs ik jou was zou ik zoveel mogelijk het avontuur opzoeken daar. Die kans zal je niet zo snel nog een keer krijgen.

    Ik ben stiekem toch wel een beetje jaloers. Ik wil ook weer iets avontuurlijks..

    Veel plezier
    Kus Patricia

  • 05 Oktober 2008 - 16:55

    Evelien:

    Eeey Anne!
    Volgens mij heb jij het daar prima naar je zin! Leuk hoor :D
    nog maar 3 maanden ofzo toch;)

    Dikke kus Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 16489

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: