Seattle :-D - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Seattle :-D - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Seattle :-D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

08 Oktober 2008 | Canada, Kelowna

Dinsdag 7 oktober, 16.40: Afgelopen vrijdag (3 oktober) was het zover, bepakt en bezakt stonden we (Ellen, Janet, Leon, Andrew en ik) na een korte nacht om 04.00 klaar om de auto in te laden en te vertrekken naar Seattle. Het inladen verliep goed en zodra we ingestapt waren zou Andrew de auto starten, dit verliep helaas wat minder soepeltjes… De batterij was leeg, maar wie kun je midden in de nacht wakker maken en vragen zijn bed uit te komen, auto in te stappen, startkabels aansluiten, de auto te starten en weer terug naar bed te gaan?? Gelukkig was onze (die nacht wat minder) vrolijke vriend Ryan bereid om ons te helpen na de belofte dat hij een 6-pack zou krijgen! Rond half 5 waren we dus daadwerkelijk onderweg, na een paar stops kwamen we om 09.00 aan bij de grens. Dat we niet zomaar door zouden mogen rijden wisten we al, maar het duurde een uur eer dat al onze gegevens eindelijk goed waren ingevoerd (o.a. foto, vingerafdruk), de computers van de Amerikanen werkten blijkbaar niet helemaal goed :).

Om 13.30 kwamen we aan bij ons hostel, na ons even opgefrist te hebben zijn we naar de eerste Starbucks geweest :-D, voor die Starbucks stonden een paar mannen gospel te zingen en kon ik het niet laten een cd te kopen haha! Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de winkels!! Van al de winkels die er waren hebben we zo’n anderhalf uur in de H&M doorgebracht op zoek naar een mooie winterjas, gelukkig zijn we geslaagd :-p. Om 20.00 waren we uitgewinkeld en zijn we bij een Thais restaurant wat gaan eten, erna plannen gemaakt voor zaterdag en heb ik zelfs nog wat aan mn Spaans gedaan . Om 23.00 was voor iedereen de dag wel lang genoeg en zijn we ons (stapel)bed ingedoken met het vooruitzicht een lekker nachtje te slapen. Dit feest ging helaas niet door, om 05.30 stonden er twee mannen in onze kamer met de mededeling dat één ervan in het overgebleven bed zou komen slapen… we snapten er niet veel van want we hadden de kamer voor ons alleen geboekt!! Maar goed, het was midden in de nacht (eigenlijk al ochtend) dus we hebben ons maar omgedraaid en de volgende ochtend er voor gezorgd dat dit niet nog een x zou gebeuren!

Zaterdag zijn we na een lekker ontbijt met wafels er vroeg opuit gegaan om zoveel mogelijk van Seattle te zien. Ons programma zag er vanaf 09.30 als volgt uit:
- Space Needle, een hoge toren waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad
- Experience Music Project, een museum opgedragen aan de Rockwereld, daar konden we o.a. gitaren en lyrics bewonderen, maar ook zelf wat doen: instrumenten bespelen en een Rockbandje vormen. Dat laatste was erg leuk, wij vormden de band: Andrew & the Dutch en zongen I love Rock and Roll!! Ook was er een gedeelte over Science Fiction met o.a. spullen uit Star Wars en Star Trek die tijdens de opnamen gebruikt zijn!
- Monorail, een treintje wat boven de straten van Seattle rijd.
- Underground Tour, we hebben een kijkje onder de straten van Seattle genomen. De stad is namelijk een paar keer afgebrand en dit waren de overblijfselen daarvan (korte samenvatting van het verhaal van onze praatgrage gids)
Tussendoor natuurlijk lekker geluncht, want het was toch een soort van vakantie voor ons, vooral niet druk maken dus! Omdat het nogal hard waaide was de lokale televisiezender opnames aan het maken, met dat gevolg dat Ellen (I'm very cold!!) en Janet op tv zijn geweest (link: http://www.king5.com/localnews/stories/NW_100408WXB_weekend_storm_KS.de8f2e08.html)!!Om 18.00 waren we terug bij het hostel en hebben onze voeten even laten rusten. Daarna zijn we om 19.30 bij een restaurantje gaan eten. Toen Ellen, Janet en ik terug kwamen in onze kamer hing er een verschrikkelijk gore lucht, wij het raam opengezet en toen zag Ellen opeens een hele harige been liggen!! Hadden we weer een man liggen op onze kamer die we toch echt helemaal voor ons zelf hadden geboekt! Gelukkig kon het snel geregeld worden en zijn we die nacht verder niet meer gestoord.

Zondag hadden we wederom de wekker vroeg gezet, want we moesten die dag weer terug gaan naar Kelowna. Voordat we vertrokken zijn we wel nog wat meer gaan doen aan Sightseeing. Op internet stond een Waterfall Garden die helemaal fantastisch moest zijn, dus die zijn we gaan zoeken! Na wat hulp van wat vriendelijke Amerikanen (zowaar niet van die zwaargewichten :-p) hebben we het gevonden… het was echt een heel mooi parkje, maar met wel maar één echte waterval!! Het viel dus wel wat tegen, maar die Amerikanen hadden ons ook verteld dat het Sculpture Park wel echt de moeite waard was om heen te gaan. Zo gezegd, zo gedaan…! Wij naar het Sculpture Park… laat ik maar zeggen dat het gewoon je smaak moet zijn… Gelukkig hadden we er wel een mooi uitzicht over de haven en omdat we vrijwel overal heen zijn gelopen hebben we in die dagen wel heel veel gezien!

Het was echt een superleuk weekend!! Voor het eerst in Amerika geweest, voor het eerst in een hostel geslapen, voor het eerst in een Thaise restaurant gegeten, voor het eerst (en het laatst) langer dan anderhalf uur in een H&M geweest… Dus heel veel nieuwe, maar vooral leuke ervaringen op gedaan! Aankomend weekend staat er een reis gepland naar Banff (voor Thanksgiving), vlakbij de Rocky Mountains, waar ik ook heel veel zin in heb!! Bedankt voor al jullie leuke berichtjes op deze site en hyves :-D Vind ik heel leuk om te lezen :-D

xxx

• 08 Oktober 2008 - 04:48

Teun En Anja:

Je wordt/bent al een hele wereldreiziger aan het worden. Klinkt allemaal nog steeds goed. Blijf ervan genieten, want het zo voorbij. Groetjes,
    Teun en Anja

• 08 Oktober 2008 - 08:31

Linda:

Hey Annnee!! Haha weer een super leuk verhaal! Moest vooral lachen om die mannen die telkens in jullie kamer kwamen haha. Best grappig. En je ziet echt heel veel van de omgeving daar, heel leuk!
    XX

• 08 Oktober 2008 - 11:26

Eva En Hans:

Hoi Anne,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Je beleeft erg veel daar.
    En ziet heel veel van de omgeving, blijf genieten.

Met ons gaat alles goed ;-)

Liefs Hans en Eva.

• 08 Oktober 2008 - 17:11

Marinus En Amber:

Hey Anne!

Superleuk stukje! Ik ben wel benieuwd naar die cd zus(je)!

Heb je eigelijk ook al een keer een cijfer gehad van een toets ofzo? ;)

Hier gaat alles ok. En het weer valt zowiezo ook een keer mee haha

We spreken elkaar snel weer.

Dikke kus en liefs

Amber en Marinus

• 08 Oktober 2008 - 17:48

Sabrien:

Hey meis,

wat gezellig dat er iedere keer onverwacht een (stinkende) man in jullie kamer sliep! Zou wel lachwekkend geweest zijn:D

kus Sabrien

• 08 Oktober 2008 - 19:36

Arjan:

Jeeh, je hebt weer een verhaal gemaakt. Jammer alleen dat ik alles al wist, maar ik had de foto's nog niet gezien. Ik spreek je nu wel weer verder op Skype.
    Arjan

• 09 Oktober 2008 - 08:42

Mandy:

jeetje dat stukje over die kerel die in jullie kamer verbleef zal wel minder geweest zijn.
    Veel plezier nog. Geniet er vooral van :d

• 11 Oktober 2008 - 16:15

Henk & Jo:

Hey Anne,
    Goed te lezen dat je het wederom zo naar je zin hebt gehad. Wordt tijd dat we weer wat live bijpraten kunnen we verhalen uitwisselen. We hebben je pa & ma weer netjes thuis afgeleverd na een lekker weekje Turkije. Kijk alweer uit naar je volgende belevenis.
    Dikke kus XXX