Banff en de Rocky Mountains - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Banff en de Rocky Mountains - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Banff en de Rocky Mountains

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

17 Oktober 2008 | Canada, Kelowna

Donderdag 16 oktober, 16.00: Na een geweldig weekend in Seattle gingen we afgelopen weekend (10, 11, 12, 13 okt) voor 3 nachten naar Banff, Alberta, een dorpje omringt door de Rocky Mountains. Om 10.00 werden we geacht klaar te staan op school, om 10.15 reden we daadwerkelijk weg om eerst naar Vernon (ligt op te route) te gaan en daar nog meer studenten op te pikken. Uiteindelijk reden we met 2 volgepakte bussen naar Banff. De rit duurde zo’n 7 ½ uur, maar dit was best te doen met verschillende stops bij o.a. de Mc Donalds.

Zodra we in Banff aankwamen heb ik eerst mijn horloge een uur vooruit gezet, nu was het nog maar 8 uur verschil met NL:-p!! Na het droppen van onze spullen bij het hostel Banff Mountain zijn we vervolgens op zoek gegaan naar de eerste en beste Liquor Store, immers een weekend zonder drank is een weekend niet geleefd (studentenfilosofie). Tegen 20.00 gingen we weer Banff in op zoek naar het restaurantje waar we gingen eten en toen begon het te sneeuwen!! Wat later zaten we met het hele gezelschap bij de Silver Dragon (de plaatselijke Chinees) en daar hebben we prima gegeten! Ik heb zelfs (eindelijk) na twee maanden weer een fatsoenlijke loempia verorberd!! Daarna zijn we bij Ryan op de kamer aan onze drankvoorraad begonnen en werd besloten dat we best nog even het dorpje (zo ziet Banff er tenminste uit) in konden gaan voor een borreltje. Zo gezegd, zo gedaan… rond 23.00 stonden we op het podium (met dank aan Antoine) van een heuse countrypub en mochten we een liedje meezingen, jammer genoeg waren er verder niet zo veel mensen om ons optreden te aanschouwen. Wat later op de avond vonden Janet, Barbara, Mareille, Liane, Ryan en ik het nog nodig om naar de club Arora te gaan, daar hebben we lekker kunnen dansen! Rond een uur of 2 waren we terug bij het hostel en zijn we ons bedje ingekropen.

Zaterdag 11 oktober stond allereerst een tripje om 10.00 naar Banff Gondola gepland, daar gingen we met een gondel/lift een Rocky Mountain op en konden we genieten van een prachtig uitzicht! Van daar uit zagen we Banff liggen en het kasteel (hotel), waar we die middag heen gingen voor een decadente warme chocolademelk! Later op de middag zijn we de winkelstraat wezen verkennen en uiteraard wat souvenirs aangeschaft. Om 19.00 vertrokken we naar de Hot Springs, wat je kunt vergelijken met een jacuzzi ter grote van een beetje zwembad en… het was buiten! Buiten was het steenkoud, maar in het water was het heerlijk vertoeven :-D.

Deze ochtend moesten we er weer op tijd uit, omdat we om 10.00 naar de Columbia Ice Fields gingen. Na een tochtje richting Jasper met heel mooi uitzicht van bergen en gletsjers, kwamen we er 2 uur later aan. Eerst met een bus richting de gletsjers en vervolgens een speciale bus (geschikt voor gletsjers) de ijsvelden op. Het was daar echt supermooi!!
Toen we terugkwamen zijn we Banff weer even ingegaan voor een ijsje (hoe ironisch :-p) en een tafel gereserveerd voor een Thanksgiving diner bij een Irish Pub. Ongeveer om 20.30 liepen we met een groepje bestaande uit de Fransen, Oostenrijkers, Fin en de NL er heen. Die avond heb ik voor het eerst een heuse Thanksgiving maaltijd gegeten, wederom heerlijk gegeten en het was erg gezellig! Hierna zijn we nog met een wat kleiner groepje in de kroeg beland en hebben we een nachtelijke boswandeling gemaakt (gelukkig geen beren tegen gekomen :-p).

Het is weer tijd om terug te gaan naar Kelowna op maandag 13 oktober, maar tijdens de rit terug zijn we bij Lake Louise gestopt. Een meer wat bestaat uit het gesmolten ijs van de gletsjers, wat een prachtig blauw tafereel opleverde. Tijdens de terugrit was het de bedoeling om te gaan leren voor de toets van afgelopen week, maar even een paar uurtjes slaap pakken was toch wat aantrekkelijker:-o! Gelukkig was ik niet de enige die er zo over dacht en lag de hele bus te pitten! Om een uur of 18.00 waren we weer terug in het vertrouwde Kelowna en kon ik terugblikken op een zeer geslaagd weekend :-D.

Verder heb ik deze week niet zo heel veel beleefd, wel (eindelijk :s) kaartjes richting het thuisfront gestuurd en nu maar afwachten wanneer ze aankomen! Overigens bedenk ik me nu ook dat ik mijn adres nog helemaal niet heb doorgegeven, dus bij deze:

Room 219 B
860 KLO Road
Kelowna, BC
V1Y 9K9

Dit weekend ga ik het (eindelijk) even rustig aan doen, want het weekend erop staat een tripje naar New York op de agenda!! Ik zit dus niet stil tijdens mijn tijd hier :-D, maar ik kijk wel heel erg uit naar dit reisje, lijkt me een geweldige stad! Mocht er in de tussentijd niets te melden zijn dan zal mn volgende bericht na New York volgen. Tot die tijd hoop ik jullie natuurlijk wel te spreken op msn/hyves etc!

XxX

  • 17 Oktober 2008 - 06:23

    Hans En Eva.:

    Hoi Anne,
    Weer een erg leuk verhaal.
    Je zit inderdaad niet stil daar, en hebt volgens mij de tijd van je leven.
    Lekker genieten, dit doe je tenslotte maar 1 keer he.
    Veel plezier alvast in New York maar spreek je hopelijk wel eerder.

    Ook erg leuke foto's trouwens.

    Liefs Hans en Eva

  • 17 Oktober 2008 - 06:55

    Pa En Ma:

    nooit eerder gereageerd en nu als eerste. mooie plaatjes van jullie weekend

  • 17 Oktober 2008 - 06:56

    Pa En Ma:

    mm, beetje jammer dat hans en eva al in de tussentijd gereageerd hadden... ons bericht is nu dus als tweede..

  • 17 Oktober 2008 - 08:02

    Teun En Anja:

    Hoi Anne,
    Je bent wel een heeel reislustig typje aan het worden. Je zou niet zeggen dat er ook nog tijd is voor je studie. Maar dat zal allemaal wel goedkomen. Geniet er maar lekker van. Nu heb je de gelegenheid en die pakt niemand van je af.
    Groeten, Teun en Anja

  • 17 Oktober 2008 - 15:48

    Jennifer :

    Hey an
    Volgens mij heb je het echt onwijs lekker daar !! Jammer genoeg ben je elke keer niet op msn als ik er ben en andersom haha . Maar deze week heb ik herfstvakantie dus hoop een keer ff gezellig te kunnen kletsen :D
    Kussies mij

  • 17 Oktober 2008 - 16:27

    Sabrien:

    wat gaaf zeg wat je allemaal mee maakt! blijf lekker genieten:D!

    (k) Sabrien

  • 18 Oktober 2008 - 11:01

    Marinus En Amber:

    Heej zus,

    Je kaartje is binnen! Zaterdag lag ie in de bus.

    Die foto´s zijn wel erg mooi :) Misschien een idee om ze op canvas af te drukken als je weer terug in NL bent.

    Veel plezier volgende week in NY! We spreken elkaar misschien van de week nog wel.

    Liefs, Amber en Marinus

  • 19 Oktober 2008 - 10:58

    Irene:

    Hoi Anne,
    Wat een prachtige foto's joh! Ik kan me voorstellen dat je niet uitgekeken raakt.Voordat je het weet ben je alweer in het platte kikkerlandje. Geniet er nog maar lekker van en heel veel plezier volgend weekend in NY. Ben benieuwd naar je verslag!!!
    Heel veel liefs van Irene, Kenneth en een heeeeele dikke knuffel van Jurgen en Mika!!!!!!!!!!!!

  • 22 Oktober 2008 - 09:46

    Nelleke :

    Hallo Annemarie,

    Met die gezellige foto hierboven, hoef ik niet te vragen of jullie het leuk hebben daarginds. Het ziet er super uit.
    En Ellen vertelde dat jullie haar ook goed in de gaten houden (is ze al wakker?), prima hoor!
    Nou, heel veel plezier in New York van 't weekend, en daarna weer succes met je studie (want dat doen jullie ook nog, toch?).

    Groetjes uit Oostburg,
    Nelleke Nieuwenhuijze
    (de moeder van ......)

  • 23 Oktober 2008 - 14:14

    Dicky:

    Hoy Annemarie . wat geniet jij zeg en wat beleef je onwijs veel .kom je nog aan je school toe?veel plezier in New York groetjes van de buren,Jaap en Dicky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 16485

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: