"Rustige" weekendjes - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu "Rustige" weekendjes - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

"Rustige" weekendjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

16 November 2008 | Canada, Kelowna

Zaterdag 16 november, 20.00: Laat ik vandaag eens beginnen met het goede nieuws van deze week! Voor de presentatie over Canada (waar ik dus niet zo’n goed gevoel over had) hebben we een 8.8 gehaald! Ook heb ik mijn toets Spaans en een midterm voor Multicultural Management gehaald. Maar het leukste nieuws deze week is dat ik een pakketje uit Nederland ontvangen heb van mn ouders, ome Hendrik & tante Jo! Een doosje, of zeg gerust doos, vol met typisch Nederlandse lekkernijen als: pindakaas, hagelslag, curry, kaas, knakworsten, sambal (weet niet of dat typisch Nederlands is, maar heb het hier niet kunnen vinden), pepermuntjes, drop, cup-a-soup (heb je hier ook, maar niet mijn favo smaak: tomaten crème :-p) en het belangrijkste: PEPERNOTEN!! Er is in 4 dagen al zeker een kilo doorheen gegaan, dus dat zegt wel iets over hoe geliefd ze zijn haha, ook onder de Canadezen, Fransen en Oostenrijkers. Moeders had immers de opdracht gegeven “het maar wat te verdelen” en moeders wil is (bijna altijd) wet! Maar ik begon met goed nieuws, ik heb eigenlijk geen slecht nieuws… behalve dan dat ik niet ben wezen schaatsen, maar in hoeverre je dat slecht kunt noemen… ik had daar misschien wel mn been kunnen breken :-p.

Afgelopen weekend heb ik bijzonder weinig gedaan en het maar op een relaxweekendje gegooid. Omdat de we de Franse meiden 2 weken niet hadden gezien (ze vertrokken naar Hawaï op de dag dat wij terug kwamen uit New York) hebben we vrijdag wel even een borrel gedaan om weer wat bij te kletsen en verhalen uit te wisselen. Zaterdags zijn we (Ellen, Janet, Barbara en ik) even naar Gotcha’s geweest in downtown, wat supergezellig was en ik was er ook wel aan toe na bijna een maand niet uitgeweest te zijn!

Maandag kwam Ellen of Janet (daar zijn ze het nog niet over uit) met het idee om koekjes te bakken! Zo gezegd, zo gedaan… Ellen had deeg gemaakt en zo gebeurde het dat we om 21.00 bezig waren met koekjes te vormen! Het meest trots was ik toch wel op een prachtig gelukte hart met de eerste letter van onze namen (de Dutch) erin. Creativiteit kent geen tijd :-p Twintig minuutjes de oven in, even laten afkoelen en vervolgens brak er een stuk af… balen… maar de koekjes vielen wel in de smaak, we hebben namelijk iedereen laten proeven!
Op dinsdag was het Remembrance Day (dan gedenken ze de gevallen militairen en hulpverleners van het Britse Koninkrijk ten tijde van WO1), wat voor ons simpelweg een vrije dag betekende. Deze dag betekende voor mij echter een dag vol huiswerk, omdat ik het weekend dus iets te veel gerelaxt had (maar dat moet toch ook gebeuren!). Woensdagavond zijn we naar een ijshockeywedstrijd geweest, met een groepje van ongeveer 25 mensen vertrokken we om 18.15 naar het stadion. Hoewel ik dankzij films een gewelddadig spel op schaatsen voor me had, viel dat wel mee. Niet dat het er niet hard aan toe ging hoor, want ze knalden continu tegen de ramen haha! Ik had het gewoon nog veel gewelddadiger verwacht :). Op donderdagavond vertrokken we vlak voor middernacht naar de bioscoop om de nieuwste film van James Bond, Quantum of Solace, te zien. Het begon om middernacht, omdat de film hier in première ging (ja… een week later dan in NL). Ik vond het een hele goeie film met een typische James Bond einde (veel acties en van alles en nog wat dat ontplofte). Ik zal maar verder niet vertellen hoe het ging, omdat ik weet dat Hans die film vast binnenkort gaat kijken. Gisteren (vrijdag) hebben we ’s avonds weer ouderwets wat gedronken (ouderwets omdat de taferelen deden denken aan het begin van het semester). Vandaag heb ik voornamelijk niets gedaan, ondanks verwoede pogingen om te gaan leren voor een midterm aanstaande maandag… Ik wacht op dit moment wel vol verwachting op een chocolade milkshake (de andere Dutch zijn naar de Mc :-p), maar verder staat er nog niet zo veel op het programma. Wel hebben Ellen en ik afgesproken om vanavond de Sinterklaasintocht in Almere te gaan kijken (hoe bedoel je nostalgisch?)!! Nu weet je hier nooit hoe het loopt, dus wellicht eindig ik vanavond nog ergens in downtown haha :)

Iedereen bedankt voor de berichtjes, is echt altijd leuk om te lezen! Pa & ma, Henk & Jolanda: bedankt voor het pakketje en de brieven! Ik heb een plankje ingericht met alle Nederlandse versnaperingen! Marinus en Amber: bedankt voor jullie kaartje, die heeft een mooi plekje gekregen in mijn kamer!

Tenslotte wil ik nog even kwijt dat ik hier nog maar 5 ½ week blijf, de tijd vliegt hier echt voorbij, maar alles is tot nu toe echt helemaal super geweest (maar dat maken jullie waarschijnlijk ook wel op uit mijn blogs :-p); allemaal leuke mensen ontmoet, leuke tripjes gemaakt en school is ook eigenlijk best te doen (al is het wel wat drukker dan op de HZ). Ik vergat nu zelfs even het rare begin wat ik hier gehad heb, dus dat zegt wel genoeg over alles hier! Ik spreek jullie snel weer!

Xxx

  • 16 November 2008 - 05:33

    Hans En Eva:

    Hoi Anne,

    Zoals we inderdaad kunnen lezen heb je het nog steeds heel erg naar je zin daar. En die lekkere dingen uit NL lekker van genieten hoor. hihi.
    Ook weer hele leuke foto's.

    Geniet van je laatste weken daar. Maar dat gaat vast lukken.

    Met ons is alles goed.

    Liefs Hans en Eva.

  • 16 November 2008 - 10:08

    Maartje:

    Hoi Anne,

    Het wordt nu aftellen naar huis. Wat gaat de tijd toch snel. Eerst denk je hoe overleef ik vier maanden Canada en nu moet je al bijna weer naar huis! Geniet nog even van de laatste weken. En wat je studie betreft gaat het zo te lezen ook wel goed. Maak er nog een te gekke tijd van.

    Groetjes en liefs uit Tiel

  • 16 November 2008 - 10:19

    Laura:

    Hoi Anne,

    Altijd leuk om je belevenissen te lezen daar aan de andere kant van de wereld ;-)

    Geniet nog even van je laatste weken daar.

    X Laura

  • 16 November 2008 - 20:00

    Hendrik & Jo:

    Lieve Anne,
    Denk je dat je het redt de aankomende weken met je overlevingspakket?
    Het wordt nu wel weer eens tijd dat je terug komt.........ik ga je steeds meer missen zeker nu met de feestdagen voor de deur! Hoe moet dat nu met onze Sinterklaas traditie? En volgens mij ben je vergeten hoe het winkelen in Nederland is..........(met je tante)O en nog even een berichtje van Henk; Dat ome Hendrik geldt alleen maar nu je over zee bent hè, in Nederland wil ik dat niet meer horen anders verban ik je uit mijn geheugen!!!!!!!
    Maar alle gekheid op een stokje, geniet ook de komende weken van je Canada avontuur zodat je straks kunt terugkijken op een super gave tijd waarvan je het begin gewoon vergeet!

    Hele dikke knuffel van ons XXX

  • 16 November 2008 - 20:39

    Kenneth & Irene:

    Lieve Anne,

    Leuk weer iets van je te horen en te zien!!! Gefeliciteerd met je behaalde cijfers. Ik denk niet dat ik het je na zou doen.
    Wat gaat die tijd toch weer snel he? Nog maar ruim 5 weken. Ik kan je vertellen dat je tante Jo wel geld overhoudt deze paar maanden!!!!!nu ze niet zo veel gaat winkelen. Volgens mij is Ze aardig jaloers. Straks kunnen jullie je verloren tijd inhalen.
    Met de jongens gaat het prima. Ze gaan morgen in Wilnis logeren en dan mogen ze hun schoen zetten. Dan zie je ze wel weer op de webcam. Jurgen mag misschien wel afzwemmen voor zijn B op 30 november!!. Volgende week dinsdag moet ie proefzwemmen. Dus duimen maar.

    We gaan elkaar spreken.
    Liefs van Kenneth, Irene en een heeeeeeele dikke klapzoen en knuffel van Jurgen en Mika!!!!!!!!!

  • 16 November 2008 - 23:19

    Evelien:

    Je bent goed bezig met je cijfers dame:D

    Lijkt me heel leuk zo'n hockey wedstrijd meemaken!

    Liefs en een dikke knuffel

  • 17 November 2008 - 21:13

    Linda Gunter:

    Anneee! Goed nieuws allemaal weer! Nice man. En jaa over 5,5 week staan we weer op nederlandse bodem haha! Ook nice ;)
    Maar geniet nog maar van je laaste weken (zal vast lukken)!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 16490

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: