Nog maar twee weekjes :-s - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Nog maar twee weekjes :-s - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Nog maar twee weekjes :-s

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

09 December 2008 | Canada, Kelowna

Dinsdag 9 december, 14.00: School zit erop... althans, de lessen! Nu nog twee toetsen, verdeelt over twee weken dus dat moet opzich ook wel lukken, hoop ik tenminste! Het is weer even geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarom pak ik nu even mijn agenda erbij zodat ik niets vergeet! De presentatie, mondeling, verslagen en toetsen van afgelopen twee weken heb ik allemaal goed afgerond! Ik moet nog wel een verslag terug krijgen, maar de course is al binnen :-p. Spaans heb ik inmiddels helemaal afgesloten met 87.9%, ik heb weer hoop voor Spaans op de HZ!

Op donderdag 26 november zijn we 's avonds naar een Comedy Night op school geweest. Sophie moest met een groepje een evenement organiseren en daar waren ze erg goed in geslaagd :-D! Vrijdags zijn we Charles zn pub geweest, nja niet zijn pub, maar hij werkt daar :-p, en daar op ons gemakje een lekkere cocktail en nacho's genuttigd. De volgende dag werd bij mij thuis in NL Sinterklaas gevierd, dankzij skype en de webcam heb ik er niet zo veel van gemist! Het gedeelte wat ik wel gemist heb is geloof ik gefilmd haha! Wel ben ik nu toch echt helemaal door de pepernoten heen :-(, maar als het goed is ligt er thuis nog een kilo op me te wachten! Die avond nam Leon ons uit eten, hij had namelijk niet zo'n zin om te koken (het was zijn beurt ;-)) en zo stonden we weer eens in de rij bij de Mc! Vond ik trouwens niet zo erg, want zaterdag is immers thuis ook “patatdag” haha. Daarna was het eigenlijk de bedoeling dat we uit zouden gaan, maar het was zo gezellig op de Rez dat we niet verder gekomen zijn dan (ik meen) Antoine's pod. Aangezien we al een week geen pannenkoeken hadden gegeten, was het daar zondag weer tijd voor! Omdat onze Franse vrienden in Vancouver zaten, hadden we deze keer onze Canadese vrienden uitgenodigd voor een hapje!

Op 4 december had ik mijn allerlaatste les in Canada, aan de ene kant wel fijn natuurlijk! Maar het benadrukt ook wel dat de tijd van komen is geweest en de tijd van gaan al snel zal komen ;-) Om de 20e verjaardag van Ellen op vrijdag 5 december met een knaller in te gaan, hebben we donderdagavond een geslaagd feest gehouden inclusief klachten over geluidsoverlast, waardoor het feest in Antoine's pod werd voortgezet. De volgende dag hadden we 's avonds een feestje op dezelfde boot van Halloween (in mijn ogen al een goed voorteken) waar de Kerstman zelf ons een bezoekje kwam brengen! Dat is dus weer eens wat anders dan Sinterklaas... maar goed, ze hebben allebei een rood pak en een baard! Op zaterdag heb ik overdag eigenlijk niet heel veel boeiends gedaan en 's avonds een borrel gedronken in de Rez. Zondagochtend had Ryan als RA-activiteit een ontbijt met pannenkoeken bedacht (ik vraag me nog steeds af waar hij het idee vandaan heeft :-p), maar ik heb er een beetje doorheen geslapen... Ben die dag wel begonnen met het voorbereiden van mijn eerste examen op woensdag, Financial Management, want daar heb ik niet zo veel vertrouwen in :-|

Antoine was met het idee gekomen om op maandag met zijn allen te eten, nu had ik kunnen weten dat het lastig is een tijd af te spreken met de Fransen en was ik 3 kwartier te vroeg klaar :-s. Gelukkig had ik gezelschap van Ellen en Janet en konden we om en om het eten in de gaten houden! Rond een uur of 21.00 zaten we lekker te smikkelen van elkaars gerechten en het was overigens wel erg gezellig! Voor vanavond is er ook iets bedacht: ter gelegenheid van het vertrek van Leon op donderdag 11 december was het idee al geboren om vanavond een borrel te doen, normaal gaan we ergens zitten en daar drinken we dan wat. Maar deze keer gaat het anders ;-) degene die willen bereiden in hun pod een drankje voor en zo trekt de groep elke deelnemende pod langs! Helaas voor mij heb ik morgen dus een examen... maar daar ga ik nu nog even hard voor leren en dan drink ik vanavond ook nog even een borreltje mee!

Een beetje raar idee, maar over precies twee weken zit ik rond deze tijd in het vliegtuig en landen we (Ellen en ik) bijna in Calgary... Ik kijk niet zo uit naar de vlucht (zeulen met je spullen, 4 truien en 3 broeken aan omdat alles niet meer in de koffer past :-|), maar wel om iedereen weer te zien!! Tot de volgende keer en echt lief dat jullie mn verhalen zo goed bijhouden!

Xxx

  • 10 December 2008 - 08:24

    Sabrina:

    Hey meis,

    de tijd gaat hard he! geniet nog ff lekker van je laatste 2 weken. en succes met je toetse!

    kus Sabrien

  • 10 December 2008 - 09:28

    Desire:

    popjeeeeee...
    aaaaah bijna weer terugggg. gezellig!!!!!!
    x

  • 10 December 2008 - 10:32

    Hi Anne,:

    Jij bedankt voor het schrijven over je verblijf in Canada, op deze manier en natuurlijk MSN en SKYPE is voor veel mensen de afstand een stuk minder groot geworden. Sinterklaasavond was dit jaar wel een heel bijzondere............hadwel wat speciaals mn onze "onder onsjes".
    Geniet nog even van je laatste weekjes, succes met de laatste 2 toetsen en tot heeeeeeeeeel snel!
    Dikke kus van Henk en Jolanda

  • 10 December 2008 - 14:14

    Linda:

    Hi Anne!

    haha ik herken het ook, ik heb ook geen zin in de terug reis :P Dat gezeul met die stomme koffers die wss veel te veel gaan wegen :P En jouw reis duurt natuurlijk nog langer! Alvast succes ermee en ook nog met je toetsen!
    Maak er nog ff een paar leuke weken van!

    xxxx

  • 10 December 2008 - 18:56

    Mandy:

    jeetje, al weer bijna terug. Kunnen we weer bijkletsen :)
    kus

  • 11 December 2008 - 10:37

    Hans En Eva:

    Hoi Anne,
    Bijna weer terug. We kijken er wel naar uit om je weer terug te zien hoor. :-) We hebben je allemaal gemist.
    Maar geniet nog lekker van die twee laatste weekjes daar. Succes met de toetsen. Maar zo te lezen komt dat wel goed.

    Veel plezier nog.
    Tot snel.
    xxx

  • 13 December 2008 - 20:13

    Kenneth En Irene:

    Lieve Anne,

    We zijn blij dat je het nog steeds naar je zin hebt. De laatste 2 weken zullen om vliegen zal je zien. Maak er nog een leuke tijd van en geniet nog even daar!!! Ook succes met je laatste toetsen. En volgende week met pakken. Ben benieuwd of je alles past. De foto's en film van Sinterklaas hou je nog tegoed.
    Heel veel liefs en een dikke kus van Kenneth, Irene, Jurgen en Mika!!!!!!!!!!!!

  • 14 December 2008 - 11:27

    Evelien:

    Met die toeten komt het vast helemaal goed! Tot snel dan drinken we hier weer gauw een borrel

    dikke knuffel

  • 19 December 2008 - 16:56

    Dicky:

    Hoy Annemarie.
    ja meid de laatste loodjes,dus haal maar een groot pak zakdoeken voor al dat afscheid nemen.nog een paar leuke dagen ,en een goede reis naar ons koude kikkerlandje .groeten van de buurtjes Jaap en Dicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 16493

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: