Een lach en een traan: laatste bericht uit Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Een lach en een traan: laatste bericht uit Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Een lach en een traan: laatste bericht uit Kelowna

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

21 December 2008 | Canada, Kelowna

Zondag 21 december, 12.00: De laatste weken zijn toch maar weer snel omgevlogen, hoeveel de laatste dagen tergend langzaam lijken te gaan. De rede hiervan is het afscheid nemen van alle goede vrienden die we afgelopen vier maanden gemaakt hebben, dat is allemaal best heftig. Maar goed, dat betekent ook dat we het hier prima naar ons zin hebben gehad.

Verder heb ik al mijn cijfers binnen en kan jullie mededelen dat ik alles gehaald heb :-D
Organizational Behaviour: 76
Financial Management: 69
Multicultural Management: 75.29
Spaans 87.9
(alles is uit 100)

Aangezien het alweer bijna twee weken geleden is dat jullie wat van me gehoord hebben, zal ik beginnen waar ik gebleven was; de Podcrawl (in elke pod een andere borrel)

De Podcrawl begon dinsdag 9 december met een sudoku-puzzeltje, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad mocht je na het oplossen 1 of 2 shotjes naar binnen gieten. Vervolgens vertrokken we naar de volgende pod voor de volgende borrel en eventueel een ander spelletje; zo ging het de hele avond door en werd het erg gezellig. De volgende dag gingen we volgens traditie Chickenwings eten in Downtown, het was de laatste keer voor Leon en tevens zijn laatste avond in Kelowna dus zijn we daarna nog even een borrel wezen halen bij de P&Q (de bar). Donderdag 11 december begon de dag met echte Franse Crepes die Janet, Marine en Vanessa in alle vroegte hadden staan bakken. Toen naar de Starbucks voor Leon zn laatste bakkie en gedag gezegd, Janet en ik zijn mee geweest naar het vliegveld om hem uit te zwaaien.

Vrijdag begon het met sneeuwen en het houdt ook maar niet op! De winter is nu echt begonnen hier met temperaturen die wisselen tussen de -10 en -25, dat ben ik natuurlijk niet gewend in NL!! Ook vertrokken 3 van mijn huisgenootjes naar huis :-( Gelukkig kon dat de sneeuwpret niet al te lang drukken en al snel was er een heus sneeuwballengevecht aan de gang! Na de lunch vertrokken we met vuilniszak op zoek naar heuvels om vanaf te glijden, wat natuurlijk ook hilarische momenten opleverden :-D. Inmiddels is er een nieuwe traditie geboren en eten we sinds die vrijdag elke avond samen (optimaal gebruik maken van de tijd die we in Kelowna nog hebben). Zaterdag is de laatste dag dat we (Barbara, Antoine, Vanessa, Marine, Sophie en Ayako) uit zijn gegaan. Ellen en Janet hadden een aantal taxi's geregeld en we hadden er allemaal het volste vertrouwen in dat het goed zou komen! In de club hadden we het erg naar ons zin, maar Ellen en Janet kwamen maar niet binnenlopen :-s Bleek dat de laatste taxi nooit is op komen dagen... waarop ze besloten een feestje te bouwen in de Rez, wat geloof ik ook aardig geslaagd was! Op zondag zijn we naar het meer gelopen, dat er erg mooi bij lag dankzij de sneeuw.

Op maandag 15 december had ik mijn allerlaatste toets, gelukkig had ik niet veel te vrezen want de course had ik al binnen. Dinsdags zijn we wezen winkelen in Orchard Park, van het winkelcentrum moest immers ook afscheid genomen worden. De volgende dag hebben we onze schoolboeken verkocht, fitnesspas ingeleverd en mn vlucht bevestigd. Ook vierde Ryan zijn verjaardag, hij is eigenlijk op 19 december jarig, maar die dag vertrok hij naar Hawaii om daar de kerstdagen door te brengen. Ter gelegenheid van zijn verjaardag zijn we eerst Chickenwings wezen eten en met volle buik vertrokken we richting het Casino. Helaas was het geluk die avond niet aan mijn zijde, maar het was wel heel erg leuk! Donderdag ben ik met Ellen naar de kapper geweest voor een nieuw kapsel. 's Avonds zijn we eerst uit eten geweest bij P&Q en naar een Country Club geweest, het was leuk om te zien hoe ze aan het dansen waren en wie er allemaal de mechanische stier durfden te bestijgen. Daarna hebben we nog iets gedronken op de Rez, het was de laatste avond van Antoine, Charlie, Ryan en Kirby, al snel werden goede herinneringen boven gehaald en werd het een avond/nacht met een lach en een traan.

Vrijdagochtend was het dan echt zo ver, Ryan was al 's ochtends vroeg vertrokken dus die hadden we de avond ervoor gedag gezegd en afgesproken dat we elkaar in NL of Frankrijk zullen zien. De dag begon met afscheid te nemen van Kirby, daarna liepen we naar Charlie om vervolgens hem ook uit te zwaaien. Bij Marine hebben we nog een kopje koffie gedronken en toen moesten we Antoine ook gedag zeggen :-( :-(, ook met de afspraak dat we elkaar aankomend jaar zullen zien in Parijs, Amsterdam of waar dan ook. 's Middags zijn we nog even naar Orchard Park geweest om foto's af te drukken voor Antoine, deze hebben we inmiddels ook opgehangen in zn kamer zodat hij ons niet te veel hoeft te missen volgend semester. Vanwege de laatste avond van Barbara zijn we ook die avond weer uit eten geweest bij P&Q. Omdat het zo'n verdrietige dag was besloten we een eerder bedacht idee nu echt uit te voeren. Al gauw lagen er 3 matrassen in mn keuken, zodat we (Vanessa, Janet, Marine, Ellen en ik) niet alleen hoefden te slapen en te zijn met onze gedachtes over afscheid nemen, Canada, naar huis gaan, etc. De volgende ochtend vertrokken Barbara en Andrew naar huis :-(. Met Barbara heb ik afgesproken dat ik bij haar langs kom in Oostenrijk en/of zij bij mij in Duitsland/NL!! Ik kijk er nu al naar uit om elkaar te zien en te spreken! 's Middags besloten Janet, Ayako en ik naar het meer te gaan, want we hadden gehoord dat het aan de kust bevroren was en dat gebeurd bijna nooit! Het weer wat we zoiezo nu hebben is hier zeldzaam, want normaal hebben ze hier niet zo lang en veel sneeuw en is het niet zo'n lange periode zo koud. Aangekomen bij het meer was het een heel mooi gezicht, omdat het meer warmer is dan de buitenlucht verdampte het water! Janet wilde eens kijken hoe sterk het ijs was, dat ging goed en ik zou er een foto van maken hoe ze met haar ene voet in de sneeuw stond en met haar andere op het ijs (er zat water tussen). Op het moment dat ik een foto zou maken verliest Janet haar evenwicht en valt ze met haar benen in het water :-| wat natuurlijk ijskoud is!! Gelukkig kon ze snel een ritje krijgen naar de Rez om zich op te warmen! Achteraf is het natuurlijk best grappig, maar op het moment schrokken we allemaal wel. Die avond hebben we ook de nacht weer doorgebracht in mn keuken.

Vandaag is een dag zonder afscheid die ik wil gebruiken om alvast te beginnen met pakken (kijken of alles wel past :-p). Voor vanavond zijn we uitgenodigd door Dave. Dave heeft een paar keer een vorkje mee geprikt met ons en hij wil graag vanavond voor ons koken!! Harstikke lief natuurlijk en een mooie afsluiting voor Hannu en Marine die morgen vertrekken! Morgen is de laatste dag voor Janet, Vanessa, Sophie en mij en woensdag ben ik echt weer thuis. Het waren vier geweldige maanden, waarin ik veel beleefd en gedaan heb! Ik zal deze ervaring en de vrienden die ik hier ontmoet heb nooit vergeten!

Deze week zie ik jullie allemaal weer! Alvast hele fijne kerstdagen en bedankt voor jullie steun, lieve berichtjes op deze site en hyves, kaartjes, mailtjes en skype-gesprekken :-)!!

Tot snel! Xxx

• 22 December 2008 - 08:45

Jolanda En Henk:

Gisteravond nog 48 uur nu dus nog +/- 36 uur te gaan voor vertrek!
    Henk heeft nog een klein verzoekje aan je.........of je een beetje sneeuw wil meenemen zodat we straks ook hier een witte kerst hebben.
    We zien je in elk geval in Wilnis met de kerst kunnen we lekker bij kletsen. Dikke kus,
    Henk en Jolanda

• 22 December 2008 - 09:01

Marinus En Amber:

Heej zussie!

Succes met inpakken hha zal wel niet passen :)

Wij wensen je een hele goeie reis terug en we zien je op et vliegveld!

Dikke kuss, liefs

• 22 December 2008 - 09:34

Arjan:

Alhoewel ik het halve bericht gisteravond al gehoord had via skype, is het toch leuk om nog een keer te lezen. Ik zie je woensdag wel weer.

Arjan

• 22 December 2008 - 09:48

Ma En Pa:

Hopen je woensdag weer te zien .Goede vlucht toegewenst en nu maar hopen dat alles in je koffers past. Tot Woensdag.

• 22 December 2008 - 11:17

Evelien:

Nou wel mooi om te lezen allemaal en heel fijn dat het allemaal zo goed verlopen is! Ik ben heel erg blij dat je weer terug komt :D

xxxx

• 22 December 2008 - 13:00

Irene, Jurgen, Mika:

Lieve Anne,
    Dat was dan het laatste berichtje. We hebben ervan genoten om en er steeds weer naar uitgekeken om je nieuwe berichten te lezen. Straks krijgen we live je verhalen te horen. We kunnen niet wachten je straks weer te zien in Brussel!!!! We hopen dat je een voorspoedige reis zult hebben, zonder al te veel opondhoud. Geniet nog even dubbel van de laatste uren. We zien je snel. Dukke kus van ons!!!!!!

• 22 December 2008 - 16:52

Des'ree:

Hey lieverd!!!
    Suc 6 met pakken!!
    En kom dan maar weer gauw naar huis!!!!
    Zie je snel!!!!
    KUZZZ