Op naar een nieuw avontuur: Cochem - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Op naar een nieuw avontuur: Cochem - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuw avontuur: Cochem

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

17 Februari 2009 | Duitsland, Cochem

17 februari: Ruim een week zitten Linda (klasgenote) en ik al weer in Cochem, Duitsland. Na ruim een maand thuis te hebben gezeten, ben ik vorige week met de trein vertrokken naar het Ferien- und Golfresort Cochem, een park van de Roompot. Op het station in Utrecht hadden Linda en ik om 11.00 de trein naar Keulen om vanuit daar de trein naar Cochem te nemen. De reis is goed verlopen, maar het was wel even slepen met mijn koffers. Aangezien ik het liefst alles mee wilde nemen had ik twee zware koffers, wat achteraf gezien natuurlijk niet zo handig was…

Het huisje, of zeg gerust villa, waar we zitten is erg groot en van alle luxe voorzien: een ruime woonkamer, grote eettafel, mooie keuken, wasmachine, droger, afwasmachine en een combimagnetron. Ik slaap op de benedenverdieping, maar heb wel een eigen badkamer (met bad, twee wasbakken en een (stoomdouche) tot mijn beschikking. Boven zijn er nog vier slaapkamers (2x 2-persoons en 2x 3-persoons) en meerdere badkamers, waarvan één met sauna. Wat dat betreft hebben we het dus prima getroffen!

Op dinsdag hadden we onze eerste werkdag, mja werkdag… de dag bestond uit een rondleiding door het hoofdgebouw, niet door het park want het weer was niet echt op z’n best, wat er van ons verwacht werd en wat wij van de Roompot verwachten. Daarna hebben we nog een uurtje bij de receptie gezeten. De rest van de week hebben we geholpen met het vervangen van de informatieboekjes in huis en bij de receptie meegelopen en als klap op de vuurpijl hebben we afgelopen weekend ’s ochtends in alle vroegte (soms lig ik dan thuis in NL pas een uurtje te slapen) geholpen met het schoonmaken van het hoofdgebouw. Maar daarna hebben we nog wel even gezwommen in het zwembad wat eigenlijk nog gesloten was (overigens niet een heel erg bijzonder zwembad, maar wel lekker om een paar baantjes te trekken).

Gisteren en vandaag hadden we vrij. Na een dagje niets doen zijn we vandaag naar Ediger en Eller geweest. Het zijn twee kleine dorpjes aan de Moezel die er waarschijnlijk in de zomer leuker uitzien, maar toch de moeite waard om nu al te bezoeken. Nadat we lopend waren vertrokken kwamen we nog geen kilometer verder Ronald (onze stagebegeleider en parkmanager) en Natascha (vriendin van Ronald en hoofd van de huishoudelijke dienst) tegen die ons een lift aanboden, wat we natuurlijk niet konden afslaan. Na rondgelopen te hebben in de dorpjes en wat foto’s gemaakt te hebben, zouden we weer terug gaan lopen en kwamen we ze weer tegen en zijn we met hun mee terug gereden naar het park. Achteraf waren we hier wel erg blij mee, want het weer was een beetje regenachtig en de afstand van 3 km lijkt mee te vallen, maar in de bergen (de bergen op en de dalen in) valt dat wel tegen.

Al met al hebben we hier dus nog niet heel veel ondernomen, maar morgen gaan we werken aan één van de opdrachten: het ontwikkelen van vergaderarrangementen. Verder gaan we o.a. nog werken aan het concept voor de nieuwe supermarkt en de meerverkoop in de horeca. Tot snel!

Mijn adres:
Annemarie Vis/bungalow 602

xxx

• 17 Februari 2009 - 13:38

Leon:

joo, mooi dat je in zo'n luxe huisje zit, maar zo mooi als onze campus kan het toch niet zijn ;) Ik zou zeggen heel veel succes en plezier. Ik ga je verhalen zeker volgend! Leon

• 17 Februari 2009 - 13:51

Jolanda & Henk:

Hi Nichtje,

Ik hoor het alweer, jullie hebben een heel vervelend onderkomen!
    Hoop dat jullie hier een SUPER tijd zullen hebben. Als het een beetje meezit komen we je jullie vast nog een keertje opzoeken.

Dikke kus en knuffel,
    Tante Jo & Ome Hendrik

• 17 Februari 2009 - 14:15

Ellen:

Nou, het begint een beetje te kriebelen als ik dit zo lees! Jij bent lekker begonnen aan een nieuw avontuur, terwijl wij hier in het 'goeie ouwe' NL zitten ;). Leuk dat je je waarbenjij.nu weer gebruikt :), kunnen we je toch nog een beetje volgen. Vreemd hè, hoef je helemaal de verhaaltjes van Janet & mij te lezen met ongeveer hetzelfde verhaal :P.

Geniet ervan :)!

Liefs, Ellen

Ps. Ik geloof dat Leon in Canada een sauna op z'n kamer verstopt had zitten :P

• 17 Februari 2009 - 16:29

Marinus En Amber:

Heej zussie!

Toch maar wel de site weer bijhouden? :) Wij vinden het helemaal niet vervelend en gaan dus ook weer trouw alles bijhouden. Wij komen zeker weten jou kant op! Nu is et niet meer zo ver weg.

Werkse morgen en veel plezier nog!

Liefs

• 17 Februari 2009 - 16:38

Arjan:

Hey Anne,

wel handig dat je weer zo'n site gaat bij houden, hoef je niet alles door te geven op msn ;) Veel succes er iig nog en we spreken elkaar vast nog wel

• 18 Februari 2009 - 19:12

Kenneth & Irene:

Hoi Anne,

De eerste week zit er al weer op. Het ziet er alemaal erg mooi uit.Lekker groot en LUXE!!!! We komen je snel opzoeken en dan kunnen we het met eigen ogen zien. Kunnen jullie vast boodschappen inslaan, zodat je niet steeds zo ver hoeft te lopen. Want jullie zullen niet steeds het geluk hebben een lift te krijgen. We zijn benieuwd naar je volgende berichtje. Heel veel plezier met de opdracht waar jullie je mee bezig gaan houden!!!!.. Heel veel liefs en een dikke knuffel van Kenneth, Irene, Jurgen en Mika

• 20 Februari 2009 - 06:08

Janet:

Hey Anne!!

Echt super leuk om je verhaal te lezen! Zo te zien heb je het daar zeker goed getroffen en weet ik zeker dat jij je daar gaat vermaken. Die extra kamers moeten snel maar eens in gebruik gaan worden genomen ;) We moeten echt een weekendje plannen dat Ellen en ik langs komen (als je dat gezellig vindt natuurlijk)! Geniet ervan en veel plezier, maar vergeet ons niet ;)

Kus,
    Janet