Duits Carnaval vieren! - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu Duits Carnaval vieren! - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Annemarie Vis - WaarBenJij.nu

Duits Carnaval vieren!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Februari 2009 | Duitsland, Cochem

Maandag, 23 februari: Afgelopen week is er op het park niet veel bijzonders gebeurd. Ik heb vooral achter de receptie gewerkt waar we bijna fulltime staan ingedeeld. Daardoor blijft er maar weinig tijd over voor de opdrachten, maar daar hebben we gelukkig nog wel even voor. Vrijdag was het een erg drukke dag met het inchecken van gasten vanwege de krokusvakantie in NL (90% van de gasten was vrijdag NL). Zaterdag heb ik geholpen bij de Koos Kids Club (nee… ik heb geen Koos Konijn dans hoeven doen ;-)) , de kinderen mochten een shirt van Koos Konijn inkleuren en het was wat drukker dan normaal. Daarna ben ik weer terug gegaan naar de drukte achter de receptie.

Gisteren was ik vrij, nadat Linda en Ramona (een collega van de receptie) klaar waren met werken vertrokken we naar Ediger-Eller. Daar begon om 13.00 een carnavalsoptocht. Aangezien ik voorheen nog nooit carnaval gevierd had wist ik niet echt wat ik me er bij voor moest stellen, maar ik heb me laten vertellen dat het in NL wel uitbundiger gevierd wordt. Er kwamen verschillende wagens langs die wel een beetje versierd waren, maar niet echt bijzonder. Wat leuker was, is het feit dat ze shotjes en snoep aan het uitdelen waren en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ramona wist ook niet precies waarom ze dit doen, maar het is nu eenmaal traditie. Ik kreeg het ouderwetse uitgaansgevoel en het was dan ook erg gezellig! Ramona wist waar we zijn moesten voor de gezelligheid en welke wagens bijv. de knapste vrijgezellen vervoerden en dat is natuurlijk belangrijke informatie! Ook kwam ik nog een paar andere NL-ers tegen, die carnaval juist ontvlucht waren :-p . Terug konden Linda en ik niet meer met Ramona mee rijden, dus probeerden we een lift te krijgen. De eerste beste auto die voorbij reed stopte en wilde ons wel meenemen naar boven!! Dat scheelde dus al gauw een wandeling van een uur! Moe van het feesten hadden we geen zin meer om te koken en zijn we wat gaan eten bij het restaurant. Na het eten liepen we met een voldaan gevoel terug en zijn op tijd ons bedje in gedoken.

De rest van deze week staat in het teken van de receptie en, als het nodig is, helpen bij de Koos Kids Club. De sauna moet overigens ook nog steeds uitgeprobeerd worden… maar dat komt vast nog wel goed voordat we vertrekken. In april ben ik trouwens een paar daagjes thuis wanneer mn neefje/nichtje wordt geboren :-D !! Ik spreek jullie snel weer, bedankt voor alle lieve berichtjes! Kaartjes zijn hier trouwens ook van harte welkom! Dan kan ik mn deur of muur weer verder opfleuren! Tot snel!

xxx

  • 23 Februari 2009 - 10:19

    Tante Fie En Ome Bar:

    zeg Annemarie je doet het wel kalmpjes aan daar in Duitsland.ze weten daar meer dan hier dat het bier rijkelijk kan vloeien.Sterkte met je werkzaamheden .Spreek je de taal een beetje?groeten uit Goes

  • 23 Februari 2009 - 10:45

    Mirjam:

    Heeey, goed te horen dat je het daar naar je zin heb:)! Veel plezier nog en met het feesten komt het vast wel goed :)!
    Groetjes xxxx

  • 23 Februari 2009 - 15:31

    Mandy:

    wat fijn dat je het naar je zin hebt. ik wilde het als een verrassing houden, maar er ligt al een kaartje voor je klaar, een speciale voor op je deur :d

    liefs xx

  • 24 Februari 2009 - 15:36

    Marinus En Amber:

    En nu nog een keer carnaval in NL vieren :)

    Dan weet je natuurlijk wat et leukste is. MIsschien dat je vaker gaat stappen als de rest van de groep er ook is.. Maar dat duurt nog ff.

    Werkse iig nog en tot snel!

    Liefs van ons

  • 01 Maart 2009 - 10:00

    Des'ree:

    POEPJE!!!
    Alles nog goed daar?
    Nice pictures hihi.
    Ik zie je snel!!!
    KUZZZ

  • 03 Maart 2009 - 19:08

    Elles:

    Snoesje!!:p
    Jij dus ook heerlijk carnaval gevierd!;) Wat een schitterende wagens hebbe ze daar zeg! NOT hahaha...
    Heb je goed voor mekaar dat de eerste beste auto die voorbij komt voor je stopt! Alle charmes in de strijd gegooid zkr?:P
    Nou veel plezier nog!! en ik kan niet wachte om je eindelijk weer ns gewoon in 't echt te zien! Kunne we tenminste weer lekker bijprate!
    Dag Snoesje!!:P
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Cochem

Annemarie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 16491

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: